Q&A

"En lyckad fest glömmer man aldrig"

018-495 19 00 | info@merljud.nu

 

Här har vi samlat våra vanligaste frågor från våra kunder.

Hittar du inte svaret på din fråga är du värmt välkommen att kontakta oss.

 

 

Försäkrning

Merljud AB är ansvarsförsäkrade via Trygg Hansa. Det täcker (om) olykan är framme när vi är på plats och riggar.

Privatperson; Vid eventuell uppkommen skada på utrustningen är det hyrestagarens hemförsäkring som gäller.

Företag/organisationer; Vid eventuell uppkommen skada på utrustningen är det hyrestagarens företagsförsäkring som gäller.

 

Hämtning/återlämning

Hyrestagaren kan, i överenskommelse med hyresgivaren, hämta den förbokade utrustning på hyresgivarens lager, Björkgatan 4 i Uppsala.

Om inget annat är överenskommet skall den hyrda utrustningen återlämnas dagen efter användardagen. Utrustning som återlämnas senare än avtalat kan komma att debiteras som inkomstförlust för hyresgivaren.

Vid hämtning skall någon form av legitimation uppvisas så som körkort eller pass.

 

Kan ni leverera utrustningen?

Om du som hyrestagare vill ha utrustningen levererad kan vi leverera och även montera den mot en extra frakt- och arbetskostnad. Denna kostnad baseras på hur långt utrustningen ska fraktas.

Hyrestagaren debiteras även ev. vägtull och- eller färgeavgift.

Vid leverans till privatpersoner skall betalning ske innan montering om inget annat är avtalat i förväg.

 

Måste jag förboka?

Ja.

Merljud AB har endast ett hyreslager på Björkgatan 4 i Uppsala. Alla hyror måste bokas i föreväg via mail eller telefon.

Under högsäsong (vår/sommar/höst) bör du vara ute i god tid med din bokning.

 

Följer alla kablar med?

Alla kablar som tillhör den hyrda utrustningen medföljer.

Om hyrestagare vill ha någon extra kabel, t.ex till sin gitarr, kan vi komma att ta ut en hyra för dessa.

 

Hur betalar jag?

Privatperson; Swish eller kontant. Merljud AB erbjuder inte faktura som betalsätt för privatpersoner.

Företag; Swish, kontant eller faktura 30 dagar.

 

Kan jag få hjälp om problem uppstår?

Under hela hyresperioden kan hyrestagaren kontakta Merljud AB dygnet runt. Om problemet inte kan lösas via telefon, kommer vi ut och försöker lösa det. Om hyrestagaren har kopplat fel, trotts genomgång via telefon, debiteras hyrestagaren 250kr + moms för "utryckningen".

 

Kan jag koppla in min telefon till högtalarna?

Ja.

Hyrestagaren kan koppla in sin telefon/dator/surfplatta. Kabel medföljer.

 

Jag vill hyra ljud till studentflak. Kan jag hämta det själv?

Om hyrestagaren vill hämta denna typ av utrustning och montera själv är det helt okej. Då är det hyrestagarens ansvar att följa polisens och transportstyrelsens bestämmelser när det gäller fastsättning av utrustningen på flaket. Om Merljud AB monterar är det vårat ansvar att inget kan ramla.

 

Jag ska ha fest på en allmän plats. Får jag hyra utrustning av er?

Om du ska ha fest på en allmän plats krävs i vissa fall tillstånd från Polisen. Detta tillstånd skall uppvisas för Merljud AB.

 

Vad händer om mitt evenemang inte blir av och måste avboka utrustningen?

Avbokning måste ske senast 48 timmar innan avtalad tid för leverans. Detta gäller även om utrustningen är bokad senare än 48 timmar innan avtalad tid för leverans.

Om utrustningen avbokas senare än 48 timmar innan avtalad tid för leverans kommer vi ta ut en administrativ kostnad om 20% av hyreskostnaden.

 

Jag behöver en tekniker. Hur funkar det?

Om hyrestagaren vill hyra en tekniker från oss använder vi endast vår egen utrustning. Hyrestkostnad tillkommer.

Utöver arbetskostnad skall hyrestagaren betala resekostnad och även se till att det finns parkering för en bil. Eventuella parkeringsavgifter betalar hyrestagaren, samt vägtull och färgeavgifter.

Copyright @ All Rights Reserved