0706-67 11 80 | info@merljud.nu


Här har vi samlat våra vanligaste frågor från våra kunder.

Hittar du inte svaret på din fråga är du värmt välkommen att kontakta oss.



Försäkrning

Merljud AB är ansvarsförsäkrade via Trygg Hansa. Det täcker (om) olykan är framme när vi är på plats och riggar.

Privatperson; Vid eventuell uppkommen skada på utrustningen är det hyrestagarens hemförsäkring som gäller.

Företag/organisationer; Vid eventuell uppkommen skada på utrustningen är det hyrestagarens företagsförsäkring som gäller.


Hämtning/återlämning

Hyrestagaren kan, i överenskommelse med hyresgivaren, hämta den förbokade utrustning på hyresgivarens lager, Björkgatan 4 i Uppsala.

Om inget annat är överenskommet skall den hyrda utrustningen återlämnas dagen efter användardagen. Utrustning som återlämnas senare än avtalat kan komma att debiteras som inkomstförlust för hyresgivaren.

Vid hämtning skall någon form av legitimation uppvisas så som körkort eller pass.


Kan ni leverera utrustningen?

Om du som hyrestagare vill ha utrustningen levererad kan vi leverera och även montera den mot en extra frakt- och arbetskostnad. Denna kostnad baseras på hur långt utrustningen ska fraktas och hur mycket som ska monteras.

Hyrestagaren debiteras även ev. vägtull och- eller färgeavgift.

Vid leverans till privatpersoner skall betalning ske innan montering om inget annat är avtalat i förväg.


Måste jag förboka?

Ja.

Merljud AB har endast ett hyreslager på Björkgatan 4 i Uppsala. Alla hyror måste bokas i föreväg via mail eller telefon.

Under högsäsong (vår/sommar/höst) bör du vara ute i god tid med din bokning.


Följer alla kablar med?

Alla kablar som tillhör den hyrda utrustningen medföljer.

Om hyrestagare vill ha någon extra kabel, t.ex till sin gitarr, kan vi komma att ta ut en hyra för dessa.


Hur betalar jag?

Privatperson; Swish eller kontant. Merljud AB erbjuder inte faktura som betalsätt för privatpersoner.

Företag; Swish, kontant eller faktura 30 dagar.


Kan jag få hjälp om problem uppstår?

Under hela hyresperioden kan hyrestagaren kontakta Merljud AB dygnet runt. Om problemet inte kan lösas via telefon, kommer vi ut och försöker lösa det. Om hyrestagaren har kopplat fel, trotts genomgång via telefon, debiteras hyrestagaren full arbetskostnad för "utryckningen".


Kan jag koppla in min telefon till högtalarna?

Ja.

Hyrestagaren kan koppla in sin telefon/dator/surfplatta. Kabel medföljer.


Jag vill hyra ljud till studentflak. Kan jag hämta det själv?

Om hyrestagaren vill hämta denna typ av utrustning och montera själv är det helt okej. Då är det hyrestagarens ansvar att följa polisens och transportstyrelsens bestämmelser när det gäller fastsättning av utrustningen på flaket. Om Merljud AB monterar är det vårat ansvar att inget kan tippa.


Jag ska ha fest på en allmän plats. Får jag hyra utrustning av er?

Om du ska ha fest på en allmän plats krävs i vissa fall tillstånd från Polisen. Detta tillstånd skall uppvisas för Merljud AB.
Om Polisen skulle beslagta utrustningen av ovan eller annan anledning debiteras hyrestagaren dygnshyra för de dagar som utrustningen är borta.


Vad händer om mitt evenemang inte blir av och måste avboka utrustningen?

Avbokning måste ske senast 48 timmar innan avtalad tid för leverans. Detta gäller även om utrustningen är bokad senare än 48 timmar innan avtalad tid för leverans.

Om utrustningen avbokas senare än 48 timmar innan avtalad tid för hämtning/leverans kommer vi ta ut en administrativ kostnad om 20% av hyreskostnaden.


Jag behöver en tekniker. Hur funkar det?

Om hyrestagaren vill hyra en tekniker från oss använder vi endast vår egen utrustning. Hyrestkostnad tillkommer.

Utöver arbetskostnad skall hyrestagaren betala resekostnad och även se till att det finns parkering för en större bil. Eventuella parkeringsavgifter betalar hyrestagaren, samt vägtull och färgeavgifter.


Popcornmaskin

Vår popcornmaskin poppar 120 liter popcorn per timme.

Maskinen ska vara rengjord innan återlämning. Du kan dock välja att vi ska rengöra den till en extrakostnad om 350kr.

Utöver hyran för maskinen tillkommer 4,7kr inkl. bägare per potion á 0,8 liter.


Chokladfontän

I hyran ingår 2,7kg choklad.

OBS: Det är endast vår choklad som får användas i maskinen!!

Maskinen måste vara rengjord innan återlämning. Maskinen måste rengöras precis efter att den stängts av då chokladen fortfarande är rinnande.

Om maskinen inte är helt rengjord tillkommer en kostnad om 400kr för rengöring.

Copyright @ All Rights Reserved