Frågor & svar

Här har vi samlat våra vanligaste frågor från våra kunder.

Hittar du inte svaret på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss.

Merljud AB har försäkring som täcker (om) olykan är framme när vi är på plats och riggar.

Privatperson; Vid eventuell uppkommen skada på utrustningen är det hyrestagarens hemförsäkring som gäller.

Företag/organisationer; Vid eventuell uppkommen skada på utrustningen är det hyrestagarens företagsförsäkring som gäller.

Hyrestagaren kan, i överenskommelse med hyresgivaren, hämta den förbokade utrustning på hyresgivarens lager, Björkgatan 4 i Uppsala.

Om inget annat är överenskommet sker utlämning av den förbokade utrustningen på fredagar mellan kl 14-15. Återlämning sker på söndagar kl 15.

Utrustning som återlämnas senare än avtalat kan komma att debiteras som inkomstförlust för hyresgivaren.

Vid hämtning skall någon form av legitimation uppvisas så som körkort eller pass.

Om du som hyrestagare vill ha utrustningen levererad kan vi leverera och även montera den mot en extra frakt- och arbetskostnad. Denna kostnad baseras på hur långt utrustningen ska fraktas och hur mycket som ska monteras.

Hyrestagaren debiteras även ev. vägtull och- eller färgeavgift.

Vid leverans till privatpersoner skall betalning ske innan montering om inget annat är avtalat i förväg.

Ja.

Merljud AB har endast ett hyreslager på Björkgatan 4 i Uppsala. Alla hyror måste bokas i föreväg via mail eller telefon.

Under högsäsong (vår/sommar/höst) bör du vara ute i god tid med din bokning.

Alla kablar som tillhör den hyrda utrustningen medföljer. Vi skickar alltid med en kabel med 3,5mm tele för att kunna spela musik från telefon/dator.

Om hyrestagare vill ha någon extra kabel, t.ex till sin gitarr, kan vi komma att ta ut en hyra för dessa.

Privatperson; All betlning sker när du hämtar utrustningen hos oss eller när vi kommer och levererar om inget annan överenkommet.
Du som privatperson kan betala med Swish eller kort. Vi erbjuder inte faktura till privatpersoner.

Du som företagskund kan betala med Swish eller faktura 30 dagar.

Under hela hyresperioden kan hyrestagaren kontakta Merljud AB dygnet runt. Om problemet inte kan lösas via telefon, kommer vi ut och försöker lösa det. Om hyrestagaren har kopplat fel, trotts genomgång via telefon, debiteras hyrestagaren full arbetskostnad för ”utryckningen”.

Ja.

Hyrestagaren kan koppla in sin telefon/dator/surfplatta. Kabel medföljer.
Du kan också välja att hyra en Bluetooth-mottagare för trådlös anslutning. Fråga oss.

Om hyrestagaren vill hämta denna typ av utrustning och montera själv är det helt okej. Då är det hyrestagarens ansvar att följa polisen och transportstyrelsens bestämmelser när det gäller fastsättning av utrustningen på flaket. Om Merljud AB monterar är det vårat ansvar att inget kan tippa.

Om du ska ha fest på en allmän plats krävs i vissa fall tillstånd från Polisen. Detta tillstånd skall uppvisas för Merljud AB.
Om Polisen skulle beslagta utrustningen av ovan eller annan anledning debiteras hyrestagaren dygnshyra för de dagar som utrustningen är borta.

Avbokning måste ske senast 48 timmar innan avtalad tid för hämtning/leverans. Detta gäller även om utrustningen är bokad senare än 48 timmar innan avtalad tid för leverans.

Om utrustningen avbokas senare än 48 timmar innan avtalad tid för hämtning/leverans kommer vi ta ut en administrativ kostnad om 20% av hyreskostnaden.

Om hyrestagaren vill hyra en tekniker från oss använder vi endast vår egen utrustning. Hyreskostnad tillkommer.

Utöver arbetskostnad skall hyrestagaren betala reskostnad och även se till att det finns parkering för en större bil. Eventuella parkeringsavgifter betalar hyrestagaren, samt vägtull och färgeavgifter.

Vår popcornmaskin poppar 120 liter popcorn per timme.

Maskinen ska vara rengjord innan återlämning. Du kan dock välja att vi ska rengöra den till en extrakostnad om 350kr.

Du kan köpa till bägare. Fråga oss.

I hyran ingår rengörning.

Copyright 2024 © All rights Reserved. Hemsida Webbdesign Interwebsite Webbyrå